نشست مشترک نظام مهندسی وشهرداری آبادان

در نشست مشترک نظام مهندسی وشهرداری آبادان مطرح شذ:
تشکیل پلیس ساختمان و کارگروه پايش ساختمان ، راه اندازی سیستم ارتباط الکترونیکی نظام مهندسی و شهرداری و تشکیل کمیته نما

سرپرست نظام مهندسی و شهردار آبادان روز دوشنبه مورخ ۲۰/۰۳/۱۴۰۲ در نشستی مشترک در خصوص تشکیل کارگروه پایش ساختمان، راه اندازی سیستم ارتباط الکترونیکی نظام مهندسی و شهرداری و تشکیل کمیته نما به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این جلسه که به درخواست سرپرست نظام مهندسی آبادان و با حضور محمد دریس رئیس شورای اسلامی شهر ستان آبادان ، در دفتر شهردار آبادان برگزار شد ، لزوم تشکیل پلیس ساختمان ، راه اندازی سیستم اتوماسیون نرم افزاری مشترک نظام مهندسی و شهرداری و طرح تشکیل کمیته نما(سیما و منظر شهری) مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
مهندس فرهاد محمدیان مسئول شهرسازی شهرداری آبادان، مهندس آرام رییس آتش نشانی و مهندس کسراییان مسئول ایمنی سازمان آتش نشانی از دیگر حضار در این جلسه بودند.
در ابتدای جلسه دکتر یاسین کاوه پور، شهردار آبادان با اشاره به لزوم اجرای ضوابط و مقررات ملی ساختمان ، همکاری نظام مهندسی و شهرداری را در این زمینه مثمر ثمر خوانده و افزود در راستای جلوگیری و برخورد قانونی با تخلفات ساختمانی مجموعه شهرداری بدون کوچکترین مماشات آماده هرگونه همکاری با نظام مهندسی و سایر ارگان‌های نظارتی می‌باشد.
محمدعلی کهن زاده سرپرست نظام مهندسی خوزستان، دفتر نمایندگی آبادان نیز ضمن ارائه گزارشی مختصر از عملکرد نظام مهندسی در یک سال گذشته در خصوص پايش ساختمان ها ، با ارائه توضیحاتی در خصوص اهداف و وظایف کارگروه پايش ، پیشنهاد تشکیل این کارگروه را مطرح نمود.
با موافقت شهردار آبادان مقرر گردید کارگروه پايش با همکاری نظام مهندسی ، شهرداران مناطق سه گانه آبادان، نماینده راه و شهرسازی، نماینده اداره کار و امور اجتماعی تشکیل و جلسات ماهانه این کارگروه بصورت مستمر در شهرداری برگزار گردد.
راه اندازی سیستم یکپارچه نرم افزاری مشترک نظام مهندسی و شهرداری از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست بدان پرداخته شد.
شهردار آبادان در این خصوص اظهار داشت: شهرداری طی جلسات متعددی با سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص دسترسی به سرورهای اطلاعاتی و راه اندازی سیستم یکپارچه اطلاعاتی املاک وارد گفتگو شده و در این خصوص به نتایج خوبی رسیده است، ولی با توجه به عدم وجود زیر ساخت های لازم در خصوص جمع آوری اطلاعات املاک شهرستان، راه اندازی سیستم یکپارچه تا کنون میسر نگردیده است.
وی خاطر نشان ساخت در این زمینه با چند شرکت نیز مذاکراتی انجام شده و ممیزی املاک در حال انجام است و به محض تکمیل اطلاعات و فراهم آمدن زمینه مناسب سیستم یکپارچه املاک را راه اندازی خواهیم کرد.
در همین راستا مهندس کهن زاده با اشاره به توسعه زیر ساخت های سازمان نظام مهندسی استان خوزستان و امکان تبادل و دسترسی به اطلاعات در بستر الکترونیکی با تمامی شهرداری ها و مراجع صدور پروانه از سوی این سازمان گفت: با توجه ارتقاء نرم افزار نظام مهندسی استان خوزستان، طبق هماهنگی بعمل آمده با هیات مدیره سازمان ، دسترسی شهرداری به سایت نظام مهندسی خوزستان امکان‌پذیر بوده و با قول مساعد دکتر خواجوی رئیس نظام مهندسی خوزستان ، این سازمان آماده برقرای ارتباط با شهرداری آبادان می باشد.
سرپرست نظام مهندسی آبادان افزود : در صورت موافقت شهرداری آبادان، این دفتر نمایندگی حاضر به انجام هماهنگی های لازم در این زمینه می باشد.
با موافقت یاسین کاوه پور انجام هماهنگی های لازم جهت ایجاد دسترسی شهرداری آبادان بعنوان اولین شهر در استان خوزستان به اطلاعات نرم افزاری نظام مهندسی خوزستان در دستور کار قرار گرفت.

موضوع دیگری که در جلسه روز دوشنبه بدان پرداخته شد تشکیل کمیته نما یا سیما و منظر شهری بود که به پیشنهاد سرپرست نظام مهندسی آبادان مطرح گردید.
این طرح که با هدف همسان سازی نمای ساختمان ها و هماهنگ سازی آن با فرهنگ بومی و اسلامی مطرح گردید مورد استقبال دکتر کاوه پور شهردار آبادان قرار گرفت.
در پایان جلسه مقرر گردید مهندس کهن زاده سرپرست نظام مهندسی آبادان پس انجام هماهنگی های لازم با هیات مدیره سازمان نظام مهندسی خوزستان، طی هفت روز آینده با دعوت از نمایندگان هیات مدیره سازمان در جلسه ای با حضور شهردار آبادان موضوعات مطروحه در این نشست را پیگیری نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

برگزاری مانور مشترک نظام مهندسی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبادان

ج سپتامبر 29 , 2023
بازرسین کمیته کنترل نظارت نظام مهندسی آبادان و بازرسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان، روز سه‌شنبه چهارم مهرماه، همزمان با دیگر شهرهای کشور در مانوری مشترک از تعدادی از ساختمان‌های نا ایمن و کارگاه‌های ساختمانی فعال در سطح شهر بازدید به عمل آوردند.هدف از برگزاری این مانور […]

You May Like

معمار برتر

معرفی معمار برتر

در این قسمت ما به معرفی برخی از برترین مهندسین شهر خواهیم پرداخت

دسترسی سریع

مهندسین برتر

مهندس برتر

در این قسمت ما به معرفی برترین مهندسین شهر خواهیم پرداخت