پیام تبریک مدیر دفتر نمایندگی آبادان بمناسبت زادروز شیخ بهایی و روز معمار

محمد رضا صالحی مدیر سازمان نظام مهندسی خوزستان ، دفتر نمایندگی آبادان در پیامی بمناسبت سوم اردیبهشت ماه ، ضمن تبریک روز معمار ، نامگذاری زادروز علامه شیخ بهایی بنام روز معمار را بهانه و فرصتی برای عمیق تر اندیشیدن به نقش و منزلت معماری گذشته ایران زمین دانست .

پیام مدیر دفتر نمایندگی آبادان به شرح زیر است:

بنام یگانه معمار هستی

فضای معماری ماهیتی سیال و گریز پاست و انتشار ادراک آدمی از تجربه هر فضا مصداق میل به بی کرانگی و جاودانگی ست. میل به زندگی و عزم ایستادگی در برابر مرگ. از این رو معماران فرصت جاودانگی و تاثیر تا مرزهای بیکران را در اختیار دارند.

هنر معماری و شهرسازی ایران زمین سابقه ای به بلندای تاریخ و تمدن این مرز و بوم دارد. تاریخی که یادآور عارفان، اندیشمندان و معمارانی همچون شیخ بهائی است که با بهره مندی از علم، هنر و اندیشه آمیخته با عرفان و حکمت الهی و نیز خلاقیت و ذوق باطنی، هنرمندانه نقشی از بهشت برین را در عالم خاکی به تصویر کشیدند و به کالبد بی جان بناها روحی قدسی دمیدند.

نامگذاری سوم اردیبهشت ماه، بزرگداشت زادروز شیخ بهائی به نام روز معمار بهانه و فرصتی ست برای عمیق تر اندیشیدن به نقش و منزلت معماری گذشته ایران عزیز و پاسداشت تلاش های صادقانه معماران این سرزمین کهن که نقش برجسته ای در توسعه ، آبادانی و پیشرفت کشور داشته اند.

اینجانب ضمن تبریک و شادباش این روز خجسته به جامعه فرهیخته مهندسین معمار کشور و خصوصاً معماران گرامی آبادان و خرمشهر، موفقیت و اعتلای روزافزون تمامی عزیزان را در حوزه فعالیت های مهندسی و معماری از یزدان پاک خواستارم.

محمدرضا صالحی

روابط عمومی سازمان نظام مهندسی خوزستان، دفتر نمایندگی آبادان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

آخرین مهلت ارائه فرم خوداظهاری پایان اردیبهشت ماه است

ی آوریل 25 , 2021
قابل توجه کلیه مهندسین عضو نظام مهندسی آبادانبدینوسیله به اطلاع می رساند: آخرین مهلت تعیین شده جهت ثبت و ارسال فرم خود اظهاری سال ۱۴۰۰ پایان اردیبهشت ماه می باشد.لذا نظر به اینکه پس از پایان موعد مقرر ثبت و ارسال فرم خوداظهاری امکانپذیر نبوده و درصورت عدم فرم مذکور […]

You May Like

معمار برتر

معرفی معمار برتر

در این قسمت ما به معرفی برخی از برترین مهندسین شهر خواهیم پرداخت

دسترسی سریع

مهندسین برتر

مهندس برتر

در این قسمت ما به معرفی برترین مهندسین شهر خواهیم پرداخت