جلسه هماهنگی بازرسین و مسئولین آزمایشگاه های بتن و ژئوتکنیک برگزار شد.

دستورالعمل های نظارتی جهت کنترل کیفیت بتن به آزمایشگاه های بتن و مکانیک خاک ابلاغ شد.


در راستای طرح ساماندهی و کنترل کیفیت بتن ، درجلسه ای که صبح امروز در ساختمان نظام مهندسی آبادان برگزار شد، تصمیمات گرفته شده در خصوص بازرسی و کنترل کیفیت بتن و همچنین دستورالعمل های مربوطه به آزمایشگاه های بتن و مکانیک خاک این شهرستان ابلاغ گردید .
اعضای گروه تخصصی عمران ومسئول کمیته آموزش و پژوهش دفتر نمایندگی آبادان، مسئولین آزمایشگاه های بتن و مکانیک خاک و بازرسین نظام مهندسی آبادان از شرکت کنندگان در این جلسه بودند.

در ابتدای این جلسه که با حضور مهندس محمدرضا صالحی مدیر سازمان نظام مهندسی خوزستان، دفتر نمایندگی آبادان و باهدف انجام هماهنگی های لازم در خصوص کنترل کیفیت بتن برگزار شده بود ، مدیر دفتر نمایندگی آبادان ضمن معرفی بازرسین این دفتر نمایندگی ، شرح وظایف آنها را اعلام نموده و توضیحاتی در خصوص اهداف و خط مشی نظام مهندسی آبادان ارائه نمود.
در ادامه جلسه مهندس پیروز بختیاری پور، مسئول کمیته تخصصی عمران این دفتر نمایندگی، با تشریح اقدامات انجام گرفته در خصوص راهکارهای کنترل کیفیت بتن های مورد استفاده در ساختمان های در حال احداث ، تصمیمات گرفته شده در این خصوص را به سمع و نظرمسئولین آزمایشگاه های بتن و سایر حاضرین در جلسه رساند.
مهندس بختیاری پور اقدامات برنامه ریزی شده جهت ساماندهی و کنترل کیفی بتن را در سه فاز طراحی، نظارت و اجرا عنوان داشته و افزود: فاز طراحی این طرح مربوط به دستورالعمل ها و چک لیست هایی از قبیل تعیین حداقل مقاومت مشخصه بتن مورد نیاز و تعداد نمونه گیری های مورد نیاز در پروژه و سایر دستورالعمل هایی است که مقرر گردیده در فاز طراحی نقشه های ساختمانی توسط مهندسین طراح محاسبه و بررسی شده وضمیمه نقشه ها و قرارداد آزمایش بتن گردد.
در فاز نظارت، کمیته تخصصی عمران دفتر نمایندگی آبادان، برگزاری کارگاهها و دوره های آموزشی مورد نیاز جهت ابلاغ دستورالعمل های نظارتی و آموزش ناظران ساختمانی را در دستور کار خود قرار داده است.
در خصوص فاز اجرایی بتن نیز کمیته های تخصصی عمران نظام مهندسی آبادان آموزش مجریان بتن ، صدور گواهی نامه شرکت در دوره های آموزشی جهت مجریان و الزام سازندگان ساختمان مبنی بر بکار گیری مجریان مورد تایید و معرفی شده از طرف نظام مهندسی را در برنامه خود قرار داده اند.
در پایان این جلسه ، پیرو تصمیمات ماخوذه در نظام مهندسی استان خوزستان، آزمایشگاه ها مکلف گردیدند نتایج آزمایش مقاومت فشاری بتن را از طریق پیامک و ارسال تصویر نتایج ، به ناظرین مربوطه اطلاع دهند، در غیر اینصورت مسئولیت مشکلات ناشی از ضعف بتن مورد استفاده برعهده آزمایشگاه می باشد.
گفتنی است دستورالعمل های مربوط به کنترل کیفیت بتن متعاقباً به اطلاع کلیه مهندسین عضو دفتر نمایندگی آبادان خواهد رسید .

روابط عمومی سازمان نظام مهندسی خوزستان، دفتر نمایندگی آبادان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

شروع تمرینات تیم فوتسال نظام مهندسی آبادان

ش جولای 3 , 2021
⃝      تمرینات تیم فوتسال نظام مهندسی آبادان از روز دوشنبه مورخ 1400/04/14 شروع خواهد شد. به گز ارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی خوزستان، دفتر نمایندگی آبادان، به نقل از واحد رفاهی این دفتر نمایندگی، تمرینات تیم فوتسال منتخب نظام مهندسی آبادان از روز دو شنبه مورخ 1400/04/14، با رعایت […]

You May Like

معمار برتر

معرفی معمار برتر

در این قسمت ما به معرفی برخی از برترین مهندسین شهر خواهیم پرداخت

دسترسی سریع

مهندسین برتر

مهندس برتر

در این قسمت ما به معرفی برترین مهندسین شهر خواهیم پرداخت