جلسه مشترک اعضای کمیته های تخصصی و نمایندگان دفاتر طراحی با حضور مدیر دفتر نمایندگی آبادان برگزارشد

مدیر دفتر نمایندگی آبادان و اعضای کمیته تخصصی معماری در جلسه ای مشترک ، به پرسش های مسئولین و نمایندگان دفاتر طراحی در خصوص موضوعات مربوط به ترسیم و مشکلات کنترل نقشه پاسخ گفتند.

روز چهارشنبه ، مورخ 99/10/24 ،اعضای کمیته تخصصی معماری سازمان نظام مهندسی خوزستان، دفتر نمایندگی آبادان در نشستی مشترک با مسئولین و نمایندگان دفاتر طراحی و ترسیم کنندگان نقشه های ساختمانی این دفاتر، در خصوص موارد مربوط به همسان سازی نقشه های معماری و سازه و دیگر مسائل مربوط به ترسیم و کنترل نقشه های ساختمانی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در ابتدای این جلسه که بصورت جلسه پرسش و پاسخ، با حضور محمد رضا صالحی مدیر دفتر نمایندگی آبادان و نمایندگان کمیته تخصصی عمران نظام مهندسی آبادان برگزار شده بود، اعضای کمیته تخصصی معماری، ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص اهداف و برنامه های نظام مهندسی آبادان در راستای ارتقاء سطح کیفی نقشه های ساختمانی، انتظارات خود در این خصوص را از طراحان و ترسیم کنندگان نقشه بیان نمودند .
همچنین محمد رضا صالحی مدیر دفتر نمایندگی آبادان ، در خصوص اهمیت ارتقا کیفی و لزوم همسان سازی نقشه های معماری وسازه و نیز بالابردن سطح آگاهی مالکین توسط دفاتر طراحی مطالبی را مطرح کرده و به پرسش های حاضرین در این خصوص پاسخ گفت.
هماهنگی نقشه ها با اصول شهرسازی ، بررسی بحث کد ارتفاعی کف و خط زمین و تعیین یک استاندارد کلی توسط کمیته تخصصی و ابلاغ آن به دفاتر طراحی جهت هماهنگ سازی کف تمام شده ساختمان ها، برگزاری دوره های آموزشی برای مالکین و توجه به موارد حقوقی که طراح نسبت به آن مسئول می باشد، در زمان ترسیم نقشه ، از مواردی بودند که در این جلسه به آن ها پرداخته شد.

همچنین از دیگر موارد مطروحه در این جلسه ، موضوع نقشه هایی که پلان وضع موجود داشته و پلان افزایش بنا یا طبقات ساختمان می بایست برمبنای آن ترسیم گردد و نیز تصمیمات کمیته معماری در خصوص باکس پله ساختمان های کوچک را می توان نام برد.


در ادامه جلسه مسئولین دفاتر طراحی و ترسیم کنندگان نقشه با برشمردن مشکلات موجود در زمینه کنترل نقشه ، ضمن ارائه پیشنهادات و انتقاداتی در این زمینه ، درخواست های خود را بیان نموده و پرسش هایی را در این ارتباط مطرح نمودند.
تخلفات صورت گرفته در زمینه فرار ظرفیت ها و نقشه هایی که بدون وارد شدن به نظام مهندسی تایید شده و برای آنها پروانه ساختمانی صادر می شود، از مهمترین مباحثی بود که در این جلسه بدان پرداخته شد.
مدیر دفتر نمایندگی آبادان در این خصوص اظهار داشت: با تمهیداتی که در این زمینه اندیشیده شده و همچنین همکاری معاونت شهرسازی شهرداری آبادان، در این دوره تا حدودی از فرار ظرفیت ها جلوگیری بعمل آمده ولی رسیدن به رضایت کامل در این خصوص همکاری تمامی همکاران نظام مهندسی و دفاتر طراحی را می طلبد.
وی با بیان اینکه در این ارتباط هر گونه تخلف با جدیت پیگیری شده و افراد خاطی به شورای انتظامی استان معرفی خواهند شد ، اظهار امیدواری کرد با اقدامات در حال انجام سازمان نظام مهندسی و رایزنی های صورت گرفته با شهرداری های مناطق سه گانه و شهرداری مرکزی آبادان ، در آینده ای نه چندان دور شاهد اینگونه تخلفات در حوزه شهری آبادان نباشیم.

روابط عمومی سازمان نظام مهندسی خوزستان، دفتر نمایندگی آبادان

روابط عمومی سازمان نظام مهندسی خوزستان، دفتر نمایندگی آبادان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

اولین جلسه آموزشی نقشه های تاسیساتی برگزار شد

چ ژانویه 20 , 2021
عصر دیروز ، سه شنبه ۹۹/۱۰/۳۰ اولین جلسه آموزشی نقشه های تاسیساتی برای نقشه کش های دفاتر طراحی ، برگزار شد.در این جلسه که در راستای اهداف نظام مهندسی آبادان مبنی بر ارتقا سطح کیفی و همسان سازی نقشه های ساختمانی، به دعوت گروه کنترل نقشه نظام مهندسی آبادان ، […]

You May Like

معمار برتر

معرفی معمار برتر

در این قسمت ما به معرفی برخی از برترین مهندسین شهر خواهیم پرداخت

دسترسی سریع

مهندسین برتر

مهندس برتر

در این قسمت ما به معرفی برترین مهندسین شهر خواهیم پرداخت