بیانیه نظام مهندسی آبادان در خصوص شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تخلف در نظام مهندسی

در پی انتشار مطلبی در فضای مجازی مبنی بر تخلف در نظام مهندسی آبادان چند نکته را متذکر می شویم:

1- بی تردید اینگونه اخبار کذب از سوی بدخواهان با هدفی خاص می باشد تا بتوانند با بدنام کردن نهادهایی همچون نظام مهندسی به اهداف خود برسند.

بی گمان در هر نهاد یا ارگانی افرادی سودجو و فرصت طلب یافت می شوند که با استفاده از موقعیت های خود در پی دستیابی به مطامع و منافع مالی هرچه بیشتر خویش می باشند.طبیعتاً نظام مهندسی نیز از این قاعده مستثنی نیست، اما تعمیم جزء به کل قضاوتی بدور از انصاف بوده و از نظر عرفی و اخلاقی کاری است ناشایست و خلاف، چرا که نظام مهندسی نظامی است صنفی متشکل از هزاران نفر عضو فعال که با کمترین دستمزد، نسبت به مسئولیت خطیری که بر دوش می کشند، خالصانه به ارائه خدمات به مالکین و سازندگان مسکن مشغول بوده و نقش به سزایی در سازندگی و آبادانی شهر و میهن عزیزمان ایفا می نمایند.

2- در خصوص نامه منتشره از شهرداری همانگونه که از متن نامه پیداست، نقشه های ذکرشده فاقد تایید نظام مهندسی و مهر کنترل نقشه این نهاد می باشند و این بدان معناست که نقشه های مذکور از کانال نظام مهندسی رد نشده و از آنجایی که نظام مهندسی هیچگونه دسترسی به اسناد و نقشه های وارده به شهرداری ندارد، لذا این سازمان کوچکترین اطلاعی از آن ها نداشته است.

بنابراین با توجه به اینکه طبق بند 2 و بند 24 ماده 55 قانون شهرداری ها صدور پروانه ساختمانی در شهرها از وظایف شهرداری اعلام شده است و طبق ماده 34 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، سازمان نظام مهندسی وظیفه کنترل و تایید نقشه های ساختمانی طبق مقررات ملی ساختمان و اصول شهرسازی را بر عهده داشته و صدور هرگونه پروانه ساختمانی در شهرها بدون تایید سازمان نظام مهندسی خلاف قانون می باشد ، لذا با توجه به مراتب مشروحه فوق، هیچگونه قصوری در این رابطه متوجه نظام مهندسی آبادان نبوده و مقصر اصلی مرجع صادر کننده پروانه ساختمانی یعنی واحد شهرسازی شهرداری مناطق مربوطه می باشد.

3- موارد ذکر شده در نامه شهرداری مربوط به سال های 95 لغایت 98 بوده و نظر به اینکه تعدادی انگشت شمار از مهندسین عضو دفتر نمایندگی نیز در این تخلف دست داشته اند، مهندس محمدرضا صالحی مدیر نظام مهندسی آبادان از بدو تصدی مدیریت این دفتر نمایندگی، باجدیت پیگیر مسئله بوده و با کشف موارد تخلف، مسئولین دفاتر طراحی تهیه کننده نقشه ها و نیز مهندسین مرتبط با این تخلفات را، ماه ها قبل از ارسال نامه شهرداری شناسایی کرده و طبق نامه های شماره 10253 مورخ 1400/4/6 و نامه شماره 19295 مورخ 1400/7/4به شورای انتظامی استان معرفی نموده است تا براساس قانون به تخلف آن ها رسیدگی شود.
همچنین در سال گذشته نیز با پیگیری های مهندس صالحی، در حد اختیارات قانونی مدیر دفتر نمایندگی ، از بسیاری تخلفات مشابه جلوگیری بعمل آمده و تا حدودی فرار ظرفیت ها در نظام مهندسی آبادان کنترل شده است و اختلاف متراژ نقشه های وارد شده به نظام مهندسی آبادان در سال 99 نسبت به سال 98 گواهی است بر صحت این موضوع.

4- در پایان خاطر نشان می گردد با توجه به اینکه این شایعه قطعا بمنظور تخریب نظام مهندسی و مهندسین عضو آن منتشر شده و چنین شایعاتی حیثیت شغلی مهندسین شریف عضو سازمان نظام مهندسی را خدشه دار نموده است، بدین وسیله اعلام می دارد نظام مهندسی ضمن محکوم نمودن اقدامات مغرضانه اینچنینی ، از تمام ظرفیت های خود استفاده کرده و جهت اعاده حیثیت عموم اعضا از طریق مراجع قانونی اقدام خواهد نمود .

روابط عمومی سازمان نظام مهندسی خوزستان، دفتر نمایندگی آبادان

روابط عمومی سازمان نظام مهندسی خوزستان، دفتر نمایندگی آبادان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

پیام مدیر دفتر نمایندگی آبادان به مناسبت انتخابات هشتمین دوره هیات مدیره نظام مهندسی استان خوزستان

ج اکتبر 1 , 2021
امروز جمعه نهم مهرماه 1400 انتخابات هشتمین دوره هیات مدیره سازمان نظام مهندسی خوزستان برگزار شد، به همین مناسبت محمدرضا صالحی مدیر دفتر نمایندگی این سازمان پیامی به شرح زیر منتشر کرد: به نام خداوند جان و خرد انتخابات امروز نقطه عطفی در تاریخ نظام مهندسی خوزستان بود. اتحاد دو […]

You May Like

معمار برتر

معرفی معمار برتر

در این قسمت ما به معرفی برخی از برترین مهندسین شهر خواهیم پرداخت

دسترسی سریع

مهندسین برتر

مهندس برتر

در این قسمت ما به معرفی برترین مهندسین شهر خواهیم پرداخت